Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Tränat

Nu ska jag ta tag i all min träning!!

I ridningen ska jag komma ner i sadeln ordentligt, sitta ner, snyggt och bra som jag har gjort, men inte gör nu.. Och jag ska lägga tid på gymmet varje dag! (nästan dagligen iallafall!!)

Om jag lovar saker här så kan jag ju räkna med att skämmas om jag inte sköter mig..

Idag blev det 15 minuter på stakmaskin (skidåkarträning) och 15 minuter på löpbandet i medelfart. Jag hade sällskap av Emma som skötta sig ganska bra.

Ja, och så har jag ju ridit också!

Jag började dagen med att komma i god tid och tänkte börja lugnt med att ta en kopp kaffe i matsalen. Men så var en kollega sjuk och kunde inte rida sin lektion för Traudi. Då gjorde jag en god gärning och tog hennes tid. Jag red på Uno som kändes precis lika fin som i fredags och var riktigt duktig. Hans vänsterslutor är inte ett problem längre, eller? Får hoppas att det helt försvunnit och att dom alltid numera är lättare. I övrigt så gjorde vi övergångar och rakriktande arbete och känslan var fin.
Traudi var nöjd och hade inga synpunkter mer än att jag behöver försöka länga hans hals så smått efterhand som han utvecklas såhär.

Sedan red jag lektionen som jag från början var uppsatt på. Då fick Vito ett pass. Han kändes riktigt fin han med. Han var relativt pigg och gjorde sitt bästa. Han var väldigt fin i munnen och gick ganska rakriktad. Han fick göra övergångar i alla gångarter och lite förvänd galopp i serpentinbåge längs långsidan. Duktig kille! Det jag fick med mig här var att tänka på att inte rakrikta mer än jag gör för att han ska orka så bra som möjligt. Och att jag ska kolla tygellängden som kan bli lite lång och aningens att jag lägger vikten mer i vänster stigbygel. Så lite småsaker bara.

Eftermiddagen ägnades åt min sits.
Jag red Viktor i veckans övning (se eget inlägg) och r och genom övergångarna. Jag är nöjd med sitsen och kom ner ordentligt i sadeln. Han är bekväm att sitta på så det är en tacksam häst att öva på såhär i uppstarten. Sedan blev det fysträning på gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **