Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 19 februari 2013

Ny skimmel

Det är arbetsnamnet än så länge.
Det blev en lite spännande debut. Han är ganska ängslig i boxen och har kanske inte riktigt vant sig vid täcken och vår stallmiljö.
Han var lite orolig vid sadling och ett tag trodde jag att jag skulle få ägna det tänkta ridpasset åt att leda runt honom.
Men väl sadlad och iordning kom jag upp på ryggen och han skrittade förvånansvärt fint ner till ryttarstadion.
Det blev ett varv i trav på galoppbanan och en stunds ridning i tältet. Han känns ung och lite sparsamt riden. Men ganska snällt så gick han i båda varven i alla gångarter. Han är inte så stor, utan känns rätt så trevlig att sitta på.
Han har en väldigt fin mun och är positiv att rida.
I stallet efteråt kändes han lugnare och börjar så smått att lita på mig mer.
Blir intressant att se hur han utvecklas!!

Jag hoppade Viktor på morgonlektionen. Inte ett stopp. Vi hoppade små och enkla hinder och det var lätt för honom att klara alla hinder!

Jag red Ural ett pass i ridhuset. Liten stunds jobb med att få honom jämn på båda tyglarna men sen var han jättefin. Härlig bjudning och väldigt elastisk och fin!! Jättekul!! Jag gjorde veckans övning och efterhand som passet gick så blev han bättre och bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **