Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Markkänning..

Dock var det inte jag dom satt på.
Under uppvärmningsarbete med trav så satt jag och tittade lite på Uno som travade förbi. Vips snubblar han till lite lätt vilket ledde till att han dök ner på framknäna och sedan låg hela han ner!! Det gick jättefort och jag kunde aldrig tro att den lilla snubblingen skulle bli ens nåt fall på knä.. Men han kom snabbt upp igen, häst och ryttare oskadda men lite stelhet är kanske inte så konstigt.

Jag har ridit ett väldigt lätt pass på Vito, och han blir bättre och bättre hela tiden. Han var idag inte irriterad på mig alls när jag drev utan svarade fint fram. Gick även ganska bra men något långsamt undan för skänkeln. Men jag kan ju inte få precis allt på en gång. Det skulle han bara blir tvärsur av. Så att han är uppmärksam och glad är viktigt nu. Så får han bli kvick och stark så småning om!

Viktor var jättefin idag. Vi kom vidare till en helt ny nivå!! Jag hade fin känsla och höjde formen och ville höja kraven lite. Då kom samlingen och han blev superhärlig!! Himla kul att vara på väg ett trappsteg upp!!

Uncas och Ural reds en sväng i skogen. Det förtjänade dom verkligen. Uncas är fantastiskt mjuk och fin i skogen!!!

Avslutningsvis idag red jag Tornado, alltså från tidigare kull. Han hade rapporterats vara i behov av att lösgöras. Jag kan inte annat än säga att han behövde det för längsen.. Efter ett tag sänkte han iallafall ner huvudet och bitvis kom han ärligt på tygel. Annars försökte han hellre höja huvudet och streta emot eller släppa bettet..
Min plan är att rida honom så mycket som möjligt nu en eller några veckor så han får en ärlig chans att bli fin igen.

Imorn blir det livsfarliga bommar med Viktor, missa inte detta ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **