Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Enkla byten

Måndagen inleddes med befälsutbildning som jag höll i. 4 som red och dom var fina! De fick öva på tempoväxlingar och övergångar.

Sen red jag Uno. Han gick riktigt bra. Var pigg och mjuk från början. Flyttade honom ganska mycket undan höger skänkel. Han börjar bli starkare i höger bak och blir därmed mycket mer liksidig och fin. Väldigt roligt!!

Viktor var lite långsam i början men kom ganska snart igång och svarade fint för hjälperna. Han fick göra massor med enkla byten, fast lite lättare. Jag var inte så noga med att skritten kom på en gång utan det viktiga var att han var avspänd. Och med nåt travsteg emellan så var det inga problem och han blev snabbare ner i skritt för varje gång.

Sist ut var Vito. Han var rätt så trött tyvärr. Känns trist för jag får ingen respons från honom så som jag vill. Jag kan jaga igång honom tillfälligt men det är inte äkta från hans sida, han vill hellre gå sakta. Imorn ska vi ta blodprov på honom (igen) för att se om det finns någon förklaring till hans ovilja att röra sig framåt med bjudning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **