Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Ridhuset t/r

Det blir några vändor fram och tillbaka till ridhuset en sån här kall dag...

Volt var först ut. Han fortsatte där han slutade igår och gick faktiskt riktigt fin! Han var väldigt stadigt och jämnt på bettet. Kom upp fint i form och var sådär alert som jag skrev igår att jag ville ha honom.

Vito var lite trött idag. Trodde tvärtom att han skulle vara pigg efter att ha tagit det lugnt igår. Men han var mjuk och fin och gick ganska lätt undan skänkeln men jag vill ha kvickare steg, men det tar nog mer än en vecka.. Det kommer att bli bra och det är det viktigaste!!

Uno fick traggla med sitt svaga högra bakben. Jag har svårt att få honom undan höger skänkel samtidigt som an är ställd åt vänster. Alltså vänster sluta, eller tagen bakdel. När han gör så bra han kan är knappt synbar tvärning i spegeln. Så det kommer att ta lite tid och arbete med detta. Och på måndag ska Traudi få hjälpa mig med det!
Han är på bilden nederst, visst är han fin!?

Per red på Ural som såg jättefin ut!

Sedan red jag Viktor. Han var lite trött och snubblig i början men kom igång fint. Han var mjuk och fin.

Riktigt kallt väder idag... Men i gröna ridhuset är det väldigt skön temperatur så det är rätt skönt att rida där, tur nog för annars hade vi fått rida i snön..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **