Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 23 augusti 2010

Dressyrdag

Jag förgyllde fortsättningen av dagen genom att börja med Sir Price.

Han fick ett rätt så lätt pass idag. Han fick göra lite skänkelvikningar i trav och i galopp red jag öppna och sluta. Han var ganska duktig. Dock så red jag inte ihop honom direkt mycket, utan mest bara lösgörande arbete. Men han var fräsch och arbetsglad.

Tom Morris fick jobba med veckans övning. Han var under de första 10 minutrarna ganska spänd i munnen och var inte alls villig att slappna av och bara trava omkring som jag jag anvisade.. Men efter en stunds värmning blev han mer följsam och inte så vinglig. Han följde mina hjälper bra och var stadig i formen. Han är lite stummare i höger tygeln men det blir bättre om man inte gör en stor grej av det.
Slutligen kunde jag flytta honom som jag ville och han var riktigt rund i formen. Flera som såg honom idag konstaterar att han är väldigt fin- Jag vet!! Jättekul med en liten mini-dressyrstjärna!
(Sir Price har jag ju kallat för min Dressyrstjärna sedan han var 4 iallafall.)

Tornado är en skurk! När jag red fram så var han snäll som ett lamm. Lite blygsamt lat och gjorde snällt veckans övning. Men rätt vad det var så fick han för sig att bli rädd och gör ett stort skutt framåt varpå han får mina skänklar hårt om sig och sedan protesterar han mot det. Men efter att han tröttnat på att få sporren i sidan så bjöd han snällt och villigt framåt igen som om inget hade hänt. Han var på god väg att göra samma sak igen men det vart mest ett hopp framåt och när jag drev då så blev han snäll igen.
Jag är säker på att han mycket väl vet att han är en buse, det är okej, men man måste kunna behärska sig. Så jag är ganska sträng på honom när han vill busa. Inte bra.
För övrigt lyssnade han bra på skänkeln och gjorde hela övningen fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **