Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 4 augusti 2010

Högvaktsträning del 3

Nu har de 4 nya fuxarna gått med högvaktsavlösningen här hemma för tredje gången och dagen i rad.

Jag hade med mig samma tre soldater som igår och började med att rida ut till gärdet för att direk vända hemåt igen på Valhallavägen och därefter Erik Dahlbergsgatan hem. en runda på ca 35 min med mest skritt. På vägen träffade vi på några bussar och en del bilar som tutade, en lastbil verkade fastnat med handen på tutan, hästarna brydde sig iallafall inte alls. Det fick super! Bra invänjning av att gå i stadstrafik fast inte mitt i vägen, utan lite avstånd till hästarna.

Väl tillbaka på Kasern red vi bakom högvakten och ryckte lite i sablarna. Alla tre som soldaterna hade var stencoola medans Tornado fortarande tycker att jag är lite obehaglig med en sabel bakom hans huvud.
Men vi avslutade med att stå längst till höger om högvakten och vi 4 gjorde enskilt gevär ut och in 2 gånger utan en endaste liten reaktion på någon av de 4 unga. Så då klappade vi om dom och de fick gå in och äta lunch. Det var helt perfekt, mer kunde man inte önska!

Nu regnar det, och jag ska rida ut Sir Price på en runda.. blir nog lite blött..

5 kommentarer:

  1. Hej, det var jag som red Revär i Tisdags på högvakten. Skulle bara säg att han var duktig och skötte sig bra när vi red upp till slottet:)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. @Mikabella Puss på dig med. Kom upp till Stockholm och hälsa på vettja!!

    SvaraRadera
  4. @Carlasjö, kul att du hittade hit med ;-)

    Roligt att Revär skötte sig, jag tror att han kommer bli riktigt lugn med tiden, dock behöver man lära honom att inte bry sig så mycket om omvärlden. Just nu är den allt och ryttare inte så mycket, men det kommer..

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **