Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 30 augusti 2010

Trauditräning

Idag var det första lektionen enskilt med Traudi sen betet.
Det gick riktigt bra!
Sir Price skötte sig lysande och jag fick rida halter- dom var super idag!!
Sedan några bakdelsvändningar, var fina dom med.
Skolorna var bra, men jag började med för svag tvärning, sen hitta jag rätt läge och han gick riktigt bra och bar sig mycket bra.
I galopp red jag några enkla byten, där blir han lite stressad i skritten, så jag behöver öva mer på att skritta lugnt.
Galoppombytena vart oxå bra. Missade ett byte till höger men jag har förbättrar galopparbetet mycket och nu är det mycket lättare att få till bytena bra.

Överlag är jag hur nöjd som helst och Sir Price är så på gång nu. Längtar till den 19:e då det blir tävling!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **