Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 3 augusti 2010

Ozzy = Sir Price

När det gäller Ozzy så får jag nu ta och lära mig att han heter Sir Price.
Han är född som Ozzy och på K1 döptes han till Sir Price, ett namn sponsorn valt men jag föreslagit.
I stallet döps alla hästar om, men bara i stallet, inte på tävlingsbanorna. Men det går ju att göra annorlunda.

Sponsorn till Ozzy, PriceWaterhouse Coopers har lämnat in önskemål att han ska tävlas som Sir Price, och Föreningen för BeridnaHögvakten som äger Ozzy har bifallit.
I Juli blev det klart att han ska heta Sir Price även i passet och därmed på tävlingsbanorna.

Nu i fortsättningen är det Sir Price som gäller. Svårt att lära om. Och för mig kommer han alltid heta Ozzy ändå..

Men nu i fortsättningen ska jag försöka hålla mig till "Sir Price".


Idag har jag ridit Sir Price en skrittrunda. Härligt att sitta på honom igen nu efter 3 veckors vila.
Han var pigg och glad, känns så himla kul att komma igång igen!!

Ps. För enkelhetens skull kommer jag fortsätta tagga mina inlägg som Ozzy så alla inlägg om honom finns samlade på samma ställe.

1 kommentar:

  1. Inga problem med det nya namnet för vår del. Hillevi jobbade på PriceWaterHouse i Lidköping innan hon började på Modern Ekonomi i Skövde./Aina

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **