Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 14 augusti 2010

Fredagen

Det blev en fullspäckad eftermiddag igår så jag hann inte skriva.

Dagen var superbra! Trots att det var fredagen de 13:e...

Jag red 3 hästar, Raoul, Sigmund och Storm gick högvakt och det gick bra.
Tom Morris är ju bara så härlig. Han passar mig så himla bra och även om han inte har DOM gångarterna så är han så otroligt ridbar och trevlig. Jag red på Kasernbanan och red lite tempoväxlingar och övergångar. Han behöver mycket styrketräning för att orka bära upp sig. Han var rätt så bra i handen, inte helt stadig men ganska bra ändå. I trav red jag lite sluta längs långsidorna och det gick bra. I galoppen red jag mest på volt och på fyrkantsspåret för att bara känna att han går i egen balans och spårar. Han gjorde det fint och fick bra rytm i galoppen. Han svarade bra på skänkeln och musiken hade storövning ihop med drilltroppen och han var riktigt cool trots att dom var precis bredvid banan!

Tornado hade sin bästa dag hittills. Han jobbade riktigt bra och  var ambitiös. Inget bus alls, han var nog lite trött efer veckans jobb, det är ju bara bra. Red lite öppna längs långsidan och han var väldigt mjuk och ridbar där, så det kändes toppen. Galoppen var lite kantig i början, olikt honom, men blev snart bra igen och han bär sig ganska bra.

Sir Price var duktig. Han travar fantastiskt fint nnu och samlingen i traven börjar verkligen närma sig passage. Nyttigt för honom att hitta den känslan med. I galoppen fick jag några etapper med superfin uppförsbacke och lätthet. Precis så som jag vill ha honom. Jag gjorde även galoppombyte ute för första gången. har ridit inomhus på volt  förvänd och bytt senaste gångerna. Men det gick bra. Mitt misstag var att göra ett par gånger för mycket vilket ledde till ett par missar i bytena men vi hittade tillbaka och då är bytena super. Han har en sån stor gest och väldigt mycket luft i bytena. När dom bara sitter kommer dom ge många höga poäng, det är jag övertygad om!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **