Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 16 augusti 2010

Övat

Jag har under förmiddagen ridit Storm, Tornado och Sir Price, och alla har gått veckans övning.

Storm skötte sig riktigt bra, han fick ett lite kortare pass än de andra, han har det jobbigt nog med sin stora kropp. Han gick fint och tog i väldigt bra bakifrån. Galopp-skritt är inte så lätt men ändå nyttigt att han får ta i där och börja komma ihop lite mer.

Tornado hade trots alla mina uppgifter fullt upp med att kolla in omgivningen. Men så småning om så lyckades han koppla av och höra upp på mig. Han var lite svår i formen först, men var på slutet helt eftergiven och gjorde övningen bra!

Sir Price. Nu har jag hittat halterna! Han kommer verkligen in på bakdelen och niger in i halten. Det märks att han är äldre och starkare än de små. Han var stadig och lydig. Övergångarna trav-skritt var bra och gjorde fina galoppfattningar med, ibland hade jag ngt sen tajming och då blev det inte perfekt. Men det var mitt fel. I galopp red jag honom bitvis mera samlad och gjorde piruettarbete. Då tänker jag samling på rakt spår- vänd och rakt ut i bibehållen samling. Det gick väldigt bra, och dt är nyttigt för honom!
I bytena gjorde han fina framsteg. Han kommer på bakbenen bättre i galoppen nu och när han är kvar där i och efter bytena känns det toppen. Inte färdig övat på detta, men på god väg!
Den samlade traven är kalasfin och längningen jag gjorde var också riktigt fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **