Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 7 augusti 2010

Tränat

Regnet vräkte ner idag.
Jag var funktionär på Stockholm Equestrian Games och där ställde regnet verkligen till det. Klasserna fick ställas in. Så här mycket regn är ovanligt. Och vilken otur..

Jag gick till stallet och red Sir Price istället. Idag fick han gå i ridhuset och jag red igen på kandaret.
Jag inledde passet med mycket skrittarbete och både ökad och mellan skritt. Han var aktiv och duktig där. Sedan gjorde jag några bakdelsvändningar och även det gick riktigt bra, han trampade på väldigt fint.

Sedan i traven gjorde jag mest lite tempoväxlingar och olika bågar för att få upp en bra spänst och rörlighet. Sedan gick jag över till mer samling och några öppnor. I öppna fick jag en väldigt bra bärighet, han sviktade fram i varje steg, underbar känsla!

I galoppen satte jag ihop honom lite mera och fick honom att komma lite mer under sig och på bakbenen. Det tyckte han var urjobbigt. Men han blev fin! Jag gjorde några byten också och det är verkligen stor skillnad när han kommit ihop så väl.

I den avslutande traven var han avspänd och rörlig och helt underbar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **