Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 18 augusti 2010

Högvakt igen

Även idag är det högvakt. Idag går Tom Morris och Tornado.

Jag ägnade förmiddagen åt att snygga till några hästar i manen, så nu är 5 hästar nyryckta och fina i manen och klippta öron och ser mycket välskötta ut.

Nu ska jag ut och klättra med Sir Price. Sedan får Storm och Sigmund ett pass på banan. Veckans övning skall övas!


Uppdatering:

Sir Price fick återigen 2 vändor i backen. Riktigt duktig denna gång. Vi fick sällskap ihop med Storm som också klättrade på bra trots att det var hans första gång i backen.

Nu ska jag bara bestämma mig för upplägget med Sir Price. Om jag ska ta 3 ggr i backen 2 dagar eller 3 dagar med 2 vändor. Har inte riktigt koll på om det blir samma sak, någon som vet?
Men jag ska nog nästa gång jag klättrar prova med 3 vändor, och se hur det känns!

Sigmund fick jobba lite på banan. Han var inte perfekt stadig, men godkänd, mycket bra framme för skänkeln och vi gjorde lite volter i trav och galopp och han både vände runt och böjde sig fint!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle föreslå 3ggr i veckan med 2x2varv och 1x3varv. För att inte slita på musklerna, men ändå se till att det ger något och så att träningen inte blir för slapp...

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra idé!! Jag ska köra 3 vändor på lördag. Backen är rätt så tuff, men idag när jag körde 2 så jobbade han på bra och blev inte såå trött, utan jag kände att jag hade kraft över vilket känns bra och som ett gott tecken på att det är dags att öka på!
    Tack för tipset!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **