Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 6 augusti 2010

Gårdagen

Igår fick alla unghästarna ett lätt dressyrpass. Ingen sabel eller kandar att öva med.

Det vart rätt så okomplicerat och enkelt. Jag red mest serpentiner och volter för att känna att de är mjuka i båda varven och kan växla ställning och böjning bra. Alla var fina, dock var Tom Morris lite känslig i munnen i början och ville vara lite ostadig. Men efterhand så var han precis som vanligt igen och jättefin!

Raoul red jag sist av alla. Efter att jag suttit upp och skrittade mot ridbanan kändes han lite annorlunda.
Så jag travade några steg och då var han lite oren även i trav. Så jag skrittae och travade bara lite men det värmde inte ur. Han kan ju bara ha legat konstigt. Så idag får jag känna på honom igen.

Sir Price fick ett stillsamt pass med massor av halt-rygga. Han behövde verkligen det. Han blir lite lat in i halten och gör sig lite lång, och i ryggningen är han lite för långsam. Men det blev ganska bra efterhand. Men det ska jobbas på mer!!

Jag brukar alltid blogga med min Iphone, det är lika lätt som att skicka ett mms. Dessvärre har den gått sönder och nu får jag ett litet tag använda datorn för att blogga. Det blir lite mindre bildinlägg tillfälligt och hoppas snart att jag har en ny Iphone att blogga med :-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **