Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 23 augusti 2010

Söndagsdressyren


Lite rapport från träningen igår.

Jag red dressyr på banan uppe på kasern, är min "favoritbana" som Rosén konstaterade igår eftersom jag ofta är där när han passerar.

Sir Price kändes väldigt energisk och fin, bra i formen. Jag red i trav ganska länge i uppvärmningen och gjorde skolor längs långsidan och sedan även diagonalslutor. Dom kändes ganska bra, men vi kan bättre.

I galoppen red jag först som jag brukar men gjorde lite sidvärtsrörelser innan galoppombytena. Men sedan gick jag över till att rida både öppna och sluta i galopp. Hittade en bra metod för att få bra flyt i arbetet.


Jag red Öppna längs halva långsidan och sedan sluta in till meddellinjen. Sedan en lätt båge in till nästa långsida med öpnna och sedan sluta.

Här kände jag att jag fick honom väl mallan hjälperna och han var lydig för att flytta sig på de olika linjerna och det blev mindre vingel.

MEN genombrottet var att han blev superfin!!!! Formen i galoppen är ju ett av de moment som brukar vara lite svårt eftersom han inte är helt stark att bära sig fullt ut i en högre form. Men här kom allt på en gång genom övningen. Hade toppenkänsla i galoppen och jag hittade en ny form och känsla som var underbar att rida i!

Så idag blir det repetition och hoppas att jag får lika bra känsla igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **