Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 16 augusti 2010

Tre till

Sigmund var en ängel. Direkt insåg han vad jag krävde och gav mig vad jag ville ha. En riktig pärla, han gick med väldigt fint stöd på betet och var mycket mjuk i båda varven.

Tom Morris var den som hade det jobbigast med veckans övning. Han ville gärna slå sig fri i formen och skjuta ut bogen till vänster i högervarv.  Så småning om blev det bättre men inte helt bra. Men det var bättre att nöja sig med nästan bra än att bråka om det där för länge, blir nya tag imorn!
I galoppen fick jag en superfin känsla. Han fick verkligen upp ryggen och jag kunde trycka på och han längde ut sig fint i varje språng. Samlade ihop och gjorde några diagonaler med galoppombyte. Han gjorde nåt misslyckat byte eftersom han inte "kan" det här än. Men flera byten var rena och absolut tillräckligt bra för att vara 3:e försöket någonsin!!

Raoul var så pigg så man kunde tro han har stått i flera veckor. Han sköt rakt upp i luften av bara ren glädje och pigghet. Men han är harmlös, han fick mindre av veckans övning och mer "rastning". Övningen kändes ganska bra, han var lite överladdad i början med förstod vad det handlade om och gjorde mig till lags. Han visade att han kan galoppera på stället! Häftigt, men det var enbart pga överskottsenergi och ofrivilligt från min sida. Men på slutet hade han en fantastisk galopp. Otroligt rund och bärig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **