Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 30 augusti 2010

Testar

Handsken används ungefär som borste. Man kan borsta med en så att dammet samlas upp i borste och man kan platta till svettig eller skitig päls. I och med att den är i plast så blir det motstånd mot pälsen vilket gör att lös päls också lossnar och hästen blir fin. Man ska även kunna använda den vid tvätt för att skrubba rent. Verkar toppen, så nu ska jag prova vad den håller för!

Padden används närmst hästen under sadeln och jag hade idag inget schabrak eftersom padden är såpass stor. Dessutom är det fullt av små lufthål som gör att den andas, så dom vill jag gärna låta vara fria, än så länge..
Inuti är det motsvarande material som i handsken ovanför. Den ska tryckutjämna och är ganska bra för den är inte stum och inte heller "för" mjuk, tror att den är väldigt mjuk mot ryggen.
Jag red både Raoul och Tornado med den och båda arbetade väldigt nöjt. Slump eller bra pad? Det ger sig, för jag kommer använda den ett tag framöver!

4 kommentarer:

  1. Är nyfiken på var du har fått tag på padden??

    MVH Emelie

    SvaraRadera
  2. Bra fråga!

    Stallchefen har fått tag i den för att en återförsäljare eller om det var företaget själva ville sälja in den.

    Märket står på men jag glömmer bort det hela tiden. Måste kolla imorn igen och lägga det på minnet.

    Jag vet att den är dyr! ca 2500 för den.

    Men jag ska kolla och återkomer!

    SvaraRadera
  3. www.beeback.se
    Där finns hemsidan för en återförsäljare.

    Supracor Cool Grip Pads heter paddarna.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **